pátek 4. května 2018

Jedna lež za druhou


Název: V pasti lží
Originální název: The Breakdown
Autor: B. A. Paris
Překlad: Karolina Medková
Žánr: Thriller
Rok vydání originálu: 2017
Formát: Audiokniha
Vydavatel: Nakladatelství MOTTO
Délka: 8 hodin 45 minut
Čte: Eva Novotná


Jelikož už v loňském roce byla moje blogerská aktivita na bodu mrazu, tak asi nevíte, že jsem byla dost paf z knížky Za zavřenými dveřmi od B. A. Paris. No a letos vyšla od téhle autorky další knížka s názvem V pasti lží. Jenže letos není na bodu mrazu jen moje aktivita blogerská, ale i ta čtecí. S tou druhou mi ale naštěstí pomáhají audioknihy, takže V pasti lží jsem si přečetla ušima.

Cass se po nelehké životní situaci konečně usadila a žije spokojeně s manželem. Jednou v noci se ale stane něco, o čem nikomu neřekne. Na jednu malou nevinnou lež se ale začnou nabalovat další a další.. A najednou si ani Cass není jistá tím, co dělá a co jí kdo řekl. Má to všechno nějaké rozumné vysvětlení, nebo se z ní stává blázen?

Ústřední postava - Cass. Ze začátku mi byla sympatická, ale po dvou hodinách poslechu už mi lezla na nervy jako málokdo. Její neustálé otázky a obavy, řešení všech možných i nemožných maličkostí, spousta věcí omílaná pořád dokola.. Jelikož příběh je vyprávěn z jejího pohledu, užijeme si toho opravdu dost. Není to fajn, když člověk druhým nevidí do hlavy? Mně bohatě stačí moje myšlenky.
Musím ale uznat, že B. A. Paris psát umí a její vypravěčské umění je natolik dobré, že i když vás hlavní postava bude štvát a budete vědět, že vás zase rozčílí, budete poslouchat až do konce.

Stejně jako předchozí knihu této autorky vydalo audioverzi spolu s tištěnou knihou nakladatelství MOTTO. Pro načtení si vybrali Evu Novotnou a rozhodně to nebyla špatná volba. Její přednes je klidný a vyrovnaný (na rozdíl od místy až hysterické hlavní hrdinky), ale i tak velmi poutavý. I díky ní si budete audioknihu s chutí pouštět znovu, i když Cass byste možná chvílemi nejradši přetáhli pánvičkou po hlavě.
Jednotlivé části knihy jsou odděleny jen krátkou melodií a příběh není doplněn žádnými doprovodnými zvuky, což mi vůbec nevadilo, nejspíš by to působilo dost rušivě. Jediné mínus u téhle audioknihy vidím v tom, že posluchač je schopný dost brzy odhalit kdo, s kým a proč. I tak je ale audiokniha "čtivá", takže to stejně doposloucháte. A možná se pro vás i nějaké to menší překvapení na konci najde.

Abych to shrnula:
Líbila se mi audiokniha? Ano.
Bylo V pasti lží lepší než Za zavřenými dveřmi? Ne.
Pustím se do další knihy od B. A. Paris? Rozhodně.
Takže to podtrhneme a sečteme... A máme to za rovné čtyři hvězdičky. Vidíte to v tom taky, žejo?

Moc děkuji webu Audiolibrix za recenzní kopii audioknihy! :)


2 komentáře:

  1. B. A. Paris mám na svém seznamu a jen doufám, že se k ní dostanu brzy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím pěsti. Z vlastní zkušenosti vím, že s těmni seznamy to není jednoduché.. :D Já jakmile se k nějaké knížce z chci-si-přečíst seznamu nedostanu fakt brzo, tak už nemá moc velkou šanci, že se přesune do seznamu "přečteno" :(

      Vymazat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)