úterý 10. dubna 2018

Která z nich to byla?

Název: Ledové sestry
Originální název: The Ice Twins
Autor: S. K. Tremayne
Překlad: Petra Královcová
Žánr: Thriller
Rok vydání originálu: 2015
Formát: Audiokniha
Vydavatel: Nakladatelství MOTTO
Délka: 10 hodin 44 minut
Čte: Regina Řandová

"Já nejsem Kirstie, já jsem Lydie." Když má někdo jednovaječná, naprosto identická dvojčata, asi nejednou se mu stane, že si je zkrátka splete. Slyšet ale tuhle větu od dvojčete čtrnáct měsíců poté, co druhé dvojče zemřelo, to už tak úplně normální není...

Sarah a Angus Moorcroftovi, jejichž vztah se hroutí, se rok po smrti dcery Lydie rozhodnou změnit život a odstěhovat se s Kirstie z Londýna na izolovaný ostrov, na kterém zdědili dům. Doufají, že se všechno zlepší. Doufají v nový začátek. Sarah ale velmi brzy zjistí, že to nebude vůbec jednoduché

Situace Moorcroftových na mě působila neuvěřitelně uvěřitelně, jako kdyby autor popisoval to, co přímo vidí. Bez příkras, prostě opravdová realita se všemi problémy. Prostředí bylo popsané velmi důkladně. Kdybych si sedla ven, nepopsala bych to, co je přede mnou, zdaleka tak dobře, jako autor popsal prostředí ostrova. Proto taky nepíšu knihy, žejo.
Všechno to bylo hezky promyšlené a autorovi se povedlo navodit ve mně pocity zmatku a stísněnosti. Chování postav u mě zapříčinilo neustálé upravování mých hypotéz kdo-co-proč-jak, jedna otázka následovala druhou a když už jsem si myslela, že jsem tomu přišla na kloub, bylo všechno zase jinak. Za to může hlavně pohled na věc ze dvou stran - jak ze strany Sarah, tak ze strany Anguse, jejichž tajemství vyplouvala na povrch velmi pozvolna.
K té správné stísněnosti napomohla nejen temná atmosféra odříznutého ostrova, ale taky takové zvláštní tajemno a trocha nadpřirozena, která se do děje příhodně vkrádala.

Nakladatelství Motto se rozhodlo i pro audioknižní zpracování Ledových sester, za což jsem vděčná, jelikož na čtení nemám v poslední době vůbec prostor. Stejně tak na psaní recenzí, omlouvám se. Knihu načetla Regina Řandová, herečka a dabérka, která propůjčila svůj hlas například Angelině Jolie. S Ledovými sestrami se vypořádala velmi dobře, Sarah i Kirstie / Lydii zvládla skvěle. Jediné, co trochu mluví v její neprospěch, byly části z pohledu Anguse, kdy se posluchač může přestat trochu orientovat v tom, kdo zrovna vypráví svůj příběh. Mužský hlas by tu možná nebyl na škodu. Jinak ale bylo audioknižní zpracování opravdu povedené, celá atmosféra knihy se promítala i do hlasu narátorky, takže se posluchači nemusí bát, že by je kniha uspávala.

Ledové sestry jsou (audio)knihou, ve které se noční můra mění v ještě větší noční můru. S ubíhajícími minutami atmosféra houstne a musím přiznat, že jsem i párkrát měla husí kůži. A dokonce jsem i v duchu napomínala Sarah, aby sakra nebyla hloupá a nechodila tam! 
Po několikaminutovém přemýšlení jsem došla k závěru, že za ty čtyři hvězdičky, které nakonec dávám, se rozhodně nemusí stydět.

Moc děkuji webu Audiolibrix za poskytnutí recenzní kopie! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)