neděle 24. září 2017

Dračí dobrodružství


Název: Jak vycvičit draka
Originální název: How to Train Your Dragon
Série: Škyťák Šelmovská Štika III. #1
Autor: Cressida Cowell
Žánr: Pro děti a mládež
Rok vydání originálu: 2003
Formát: Audiokniha
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 4 hodiny 16 minut
Čte: David Novotný


Jak vycvičit draka určitě znáte. Nebo ne? A pokud ano, znáte knížku, nebo animovaný film ze studia DreamWorks?
Já jsem hodně dlouho nevěděla, že film byl inspirovaný knižní sérií. Ta má celkem 12 dílů, jestli se nepletu, v češtině ještě nevyšly všechny. První díl, Jak vycvičit draka, se už ale dočkal audioknižní podoby. A nemá ji na svědomí nikdo jiný než OneHotBook. Takže už pravděpodobně tušíte, co bude následovat.

Škyťák Šelmovská Štika III. je syn náčelníka vikinského kmene Chlupatých chuligánů a má se stát jeho nástupcem, jenže... Škyťák není úplně typický Viking. Je malý, hubený, rozhodně z něj nejde strach. A navíc si z první zkoušky, kdy si má chytit draka, přinese malou bezzubou potvůrku. To pro něj nevypadá zrovna nadějně...

Jak vycvičit draka je jednoduché svižné čtení pro malé čtenáře, takže nemusíte čekat žádné záludnosti. Je to prostě příběh, u kterého se pobaví jak děti, tak dospělí, a to nejen díky vtipným situacím a rozhovorům, ale i díky velmi vtipným vikinským jménům, jejichž převedení do češtiny si musel překladatel určitě užívat. No uznejte sami, potkáte postavy se jmény jako Psídech Dutohlav, Soplan Šušnibor, Flegmon Ohromný a mnoho dalších. (Poznámka - jména postav se liší podle překladatelů, tento překlad má na svědomí Silvestr Vandrovec Špaček, a ne, není to Viking)

Jak už jsem psala, audioknihu vydalo OneHotBook pod taktovkou Jitky Škáplíkové. Obálka audioknihy je totožná s vydáním Slovartu z roku 2014.
Už během úvodní znělky jsem tušila, že to bude dobré. Hudbu k audioknihám si OneHotBook vždy skládá vlastní, tentokrát se rozhodli pro veselou pochodovou melodii, která mi okamžitě vykouzlila úsměv na tváři.



Načtení audioknihy dostal za úkol David Novotný. Jen tak mimochodem, ten už načetl celou dětskou sérii s Doktorem Proktorem, jejíž třetí díl Doktor Proktor a konec světa. Možná... získal ocenění Audiokniha roku 2016: Nejlepší audiokniha pro děti a mládež.
David Novotný předvedl neuvěřitelnou škálu hlasů, takže každý Viking, ať už malý, velký, drsný nebo ještě drsnější, i každý drak měli svůj hlas. A každý hlas hezky odrážel nějaký rys postavy, takže nejen že si nešlo postavy během přímé řeči splést, ale taky to bylo fakt vtipné. Sám David Novotný řekl, že si načítá knihy užil a hodně se u něj vyblbnul. A dokonce si v rámci nahrávání i zazpíval.
Zkrátka, skvělý posluchačský zážitek je zaručen. A jestli mi pořád nevěříte, můžete si koneckonců poslechnout ukázku.

Jediné, co téhle audioknize oproti knižní verzi chybí, jsou obrázky. A tak jsem nelenila a vydala jsem se pro knížku do knihovny (mám půjčené vydání od Fragmentu z roku 2007). Trvalo mi to jen tři týdny, než jsem se tam dostala. (Poznámka - já mám audioknihu staženou z portálu Audiolibrix, pokud si ovšem koupíte CD, tak v jeho obalu nějaké naleznete ;) Po vypůjčení knížky jsem si audioknihu zrovna poslechla ještě jednou. A výsledek? Stejně skvělý jako poprvé. S čistým svědomím můžu napsat, že chybějící obrázky naprosto vykompenzuje skvělá práce Davida Novotného, takže audiokniha si určitě zaslouží pět hvězdiček.
A ještě jedna dobrá zpráva na závěr. Během podzimu vyjde audiokniha Jak se stát pirátem, druhý díl série opět načtený Davidem Novotným. Takže pokud máte doma malého piráta nebo pirátku, můžete jim oba díly nadělit k Vánocům. A nebo dřív prostě jen tak :)

Děkuji vydavatelství OneHotBook, které mi prostřednictvím portálu Audiolibrix poskytlo recenzní audioknihu!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)