pondělí 31. srpna 2015

Pekáč buchet

Název: Pekáč buchet
Autor: Kateřina Petrusová
Žánr: Román pro ženy
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 152


Klára Nováková píše pro časpois Stella rubriku o jídle, ráda vaří, jí, hodnotí restaurace, prostě miluje jídlo. A stejně měrou, jako miluje jídlo, nenávidí jakoukoliv aktivitu připomínající sport a svého trenéra Radima. Matouš Kopřiva je sportovec, mistr Evropy v lezení na zamrzlé vodopády, jestli to teda píšu dobře, a kluk, co miluje sport a všechny podoby adrenalinu. Nemusím asi psát, co se mezi nimi stane. Beztak už je to v anotaci.


Klára je pošuk, jinak to asi říct nejde. V dobrém slova smyslu. To bylo asi to první, co mě napadlo po pár stránkách čtení. Byla mi moc sympatická, protože má ráda jídlo a nerada cvičí. To máme společné. Tím to ale končí - ona na rozdíl ode mě umí vařit a jít cvičit se donutí. Taky je tak trochu magnet na maléry. Jinak je to obyčejná mladá holka se smyslem pro humor.
Matouš je obyčejný mladý kluk. Teda až na to, že je profesionální sportovec a sexy modrooký blonďák s vymakanou postavou. Klasika. Je o pár let mladší než Klára.

Postavy byly svérázné a velmi vtipné, což je pro tuhle knížku základním stavebním kamenem. Nejvíc mě bavila Klára a její odpor ke cvičení, to prostě nemělo chybu - ta vynalézavost a výmluvy a omluvy, na co všechno byla schopná přijít, aby mohla hodně jíst a málo cvičit. Nepoužila Petrusová při psaní můj deník? Moment, já si nepíšu deník! Při čtení jsem se hodně pobavila a na papírek jsem si psala čísla stránek, u kterých jsem se smála nahlas. Bylo jich jedenáct, což je velmi slušné na tak útlou knížku. Mimo to každá kapitola začínala nějakým receptem na jídlo, které Klára připravovala, takže jsem si svou kuchařku obohatila o tři nové recepty. Které s největší pravděpodobností stejně nikdy nezkusím, ale co.

Příběh vyprávěla Klára ich-formou a byla v něm spousta dialogů, žádné zbytečné dlouhé popisování, takže knížka jako dělaná pro mě. Žádnou hlubokou myšlenku tu ale nehledejte, i když autorka trochu brnkne na vážnější notu. Pekáč buchet je normální oddychovka na jedno odpoledne, která má člověka pobavit. Účel splněn. Víte, co vás čeká, ale stejně čtete, protože je to prostě sranda. Postavy si oblíbíte, ale nebude se vám po nich stýskat, když dočtete. I když já sama bych klidně brala o pár stránek víc, Kateřina Petrusová asi ví, že míň je někdy víc.
Knížka mě příjemně překvapila, nečekala jsem, že se mi bude tak líbit, přelouskala jsem ji během jednoho dne, manžel měl dovolenou, o dítě bylo postaráno, a vím, že až budu zase potřebovat podobný relax, mám kam sáhnout. Nemohla jsem se rozhodnout, kolik dám hvězdiček. Tři jsou málo. Čtyři ale zase moc. Takže dávám tři a půl hvězdičky :)

4 komentáře:

  1. Krásná recenze! :-) Už dlouho se chystám, že knížku zkusím, a teď jsi mě ještě více nalákala... váhat už nebudu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, jsem ráda, že recenze splnila svůj účel :) Já se v brzké době chystám na S hlavou oblacích (pejru) a už se docela těším, snad to nezklame :)

      Vymazat
  2. Úplně jsi mě navnadila :). Normálně jsem se smála při čtení tvé recenze, jde vidět, že ses u knihy hodně bavila :). A opět musím podotknout, jak krásně umíš používat slova. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Jako relax by se ti to mohlo líbit, navíc to hravě zvládneš přečíst během jednoho odpoledne :)

      Vymazat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)